Technical Ducato fuel filter housing.

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Technical Ducato fuel filter housing.

Thanks for the information, it makes better sense. As I have a x244 2.8jtd, my info is sourced from eLearn for the x244. I do not see any reason for the lp circuit to differ considerably on later models, with multijet engines. However the description the x244 2,3jtd shows a pressure relief valve / 4 way manifold, while that for my 2.8jtd does not include that item. I have just returned from peering into my engine bay looking for such a manifold, but without finding one. I will be looking more closely when I next have to work to do in the engine bay.

As regards the OP's failure, I am tempted to question whether the use of adhesive changed the physical properties of the filter's plastic retaining ring?
 
Thanks for the information, it makes better sense. As I have a x244 2.8jtd, my info is sourced from eLearn for the x244. I do not see any reason for the lp circuit to differ considerably on later models, with multijet engines. However the description the x244 2,3jtd shows a pressure relief valve / 4 way manifold, while that for my 2.8jtd does not include that item. I have just returned from peering into my engine bay looking for such a manifold, but without finding one. I will be looking more closely when I next have to work to do in the engine bay.

As regards the OP's failure, I am tempted to question whether the use of adhesive changed the physical properties of the filter's plastic retaining ring?
It was pretty mild stuff - Stixall black acrylic polyurethane to bung up the threads and cap joint as a second line of defence.
Remember - the o ring didn't fail this time - it held fast and the cap pushed itself off instead!
 
Il design del filtro del carburante utilizzato è cambiato più volte nel corso degli anni, con il primo cambiamento significativo che è stato l'introduzione del cosiddetto filtro "verde" sui modelli x244 e x250 più recenti. Questo filtro è stato successivamente sostituito da un filtro con un alloggiamento in metallo fuso.
Sarebbe utile se includessi il modello del veicolo o il tipo di filtro a cui fai riferimento.

Per quanto riguarda il filtro "verde", nella sezione "Download", disponibile in cima alla pagina, è disponibile un'ottima guida.

Il filtro "verde" si è guadagnato la reputazione di sviluppare perdite dopo aver sostituito l'elemento. I link sono stati attribuiti al fatto di non aver utilizzato l'utensile di tenuta corretto durante la manutenzione. Non è consigliabile tenere il filtro in una morsa.
Chiedo se è possibile sostituire la scatola filtro carburante verde montata sul Ducato 244 con una a cartuccia della versione precedente, grazie
 
Chiedo se è possibile sostituire la scatola filtro carburante verde montata sul Ducato 244 con una a cartuccia della versione precedente, grazie

I ask if it is possible to replace the green fuel filter box mounted on the Ducato 244 with a cartridge one from the previous version, thanks
If you’re wanting to swap from the plastic type filter housing to an earlier metal type disposable filter then if you can successfully alter the connections then i can’t see why you’d have a problem, you’ll just have to bridge the connections on the water in fuel sensor wire to stop if from being constantly on. Are you having problems after replacing the filter?
 
Reading back on what @Communicator has put if they changed to a cast metal housing on a later model, i think i’d be looking to upgrade to that rather than going back to an older design
 
Se vuoi dall'alloggiamento del filtro di tipo in plastica a un precedente filtro monouso di tipo metallico, allora se riesci a passare con successo i collegamenti, non vedo perché dovresti avere un problema, dovrai solo collegare i collegamenti sul filo del sensore dell'acqua nel carburante per impedirgli di essere costantemente acceso. Hai problemi dopo aver sostituito il filtro?
Passare al modello precedente con il filtro metallico usa e getta è sicuramente più affidabile del porta carburante verde, a livello di fissaggio fisico non sarebbe un problema perché ci sono già due perni sul telaio che lo permettono, per quanto riguarda i collegamenti dovrei trovare gli schemi elettrici, mi preoccupa il fissaggio dei tubi carburante con gli attacchi rapidi, questa modifica è già stata implementata in questo gruppo?
 
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