Technical Ducato 2002 CBE DS510EM Eura mobil

Currently reading:
Technical Ducato 2002 CBE DS510EM Eura mobil

Lasseb

Member
Hej, kan nogen hjælpe mig, jeg har dette cbe 510 hovedkort til at styre mit 12v lysnet i min autocamper.
Jeg har 2 agm batteri, som jeg vil udskifte med et lithium setup, så ny oplader og booster og solar controller til lithium profil,
,Jeg har ledt efter et victron-produkt.
,Men hvordan gør jeg det rigtigt med d+ og b+ på.
,Jeg skal bruge kabler, jeg tror det ene er fra startbatteriet og det andet fra i autocamperen men hvor er d+ signalet fra generatoren

Model
Eura Mobil fiat ducato
Year
2002

Attachments

• IMG_8316.jpeg
    IMG_8316.jpeg
    2.2 MB · Views: 1,030
  • IMG_8317.jpeg
    IMG_8317.jpeg
    2.2 MB · Views: 685
  • IMG_8335.jpeg
    IMG_8335.jpeg
    755.4 KB · Views: 45
Last edited:
Hello, can anyone help me, I have this cbe 510 main board to control my 12v mains in my moped home.
I have 2 agm battery that I want to replace with a lithium setup, so new charger and booster and solar controller for lithium profile,
,I have been looking for a victron product.
,But how do I do it right with d+ and b+ on it.
,I need cables, I think one is from the starter battery and the other from the battery at the back. Where is the d+ signal from the generator
The CBE DSxxx does not take D+ from the base vehicle. My PVC has a DS520, It simulates its own D+ signal by monitoring the voltage of an ignition switched supply. This is mentioned on page 19 of my manual under the heading "Electronic Battery Separator".

When fitting a B2B to my PVC, I added a changeover relay before the B1 terminal. Relay was operated fron the simulated D+ output. The fridge was reconnected to be supplied by this relay when operated, but when released the relay restored the original connection, so as to allow mains charging of B1. As my B2B was voltage triggered, I added a second large relay to prevent false triggering when mains charging. This needed an electronic driver as the mains on signal has limited (50mA) output.

CBE DSxxx tager ikke D+ fra basiskøretøjet. Min PVC har en DS520, den simulerer sit eget D+ signal ved at overvåge spændingen af en tændingskoblet forsyning. Dette er nævnt på side 19 i min manual under overskriften "Elektronisk batteriseparator".

Når jeg monterede en B2B til min PVC, tilføjede jeg et skifterelæ før B1-terminalen. Relæet blev betjent fra den simulerede D+ udgang. Køleskabet blev tilsluttet igen for at blive forsynet af dette relæ, når det blev betjent, men når det blev sluppet, genoprettede relæet den oprindelige forbindelse, for at tillade netopladning af B1. Da min B2B blev spændingsudløst, tilføjede jeg et andet stort relæ for at forhindre falsk udløsning, når lysnettet oplades. Dette krævede en elektronisk driver, da lysnettet på signalet har begrænset (50mA) output.
Ok, men har du lithium batterier 🔋 og booster og oplader installeret? Jeg har denne opsætning lige nu, og måske vil jeg skifte til lithiumoplader og batterier.
,The white box is 220v the other control ds510 is a another place

Attachments

• IMG_8330.jpeg
    IMG_8330.jpeg
    2.3 MB · Views: 508
Ok, men har du lithium batterier 🔋 og booster og oplader installeret? Jeg har denne opsætning lige nu, og måske vil jeg skifte til lithiumoplader og batterier.
,Den hvide boks er 220v den anden kontrol ds510 er et andet sted

CBE DSxxx tager ikke D+ fra basiskøretøjet. Min PVC har en DS520, den simulerer sit eget D+ signal ved at overvåge spændingen af en tændingskoblet forsyning. Dette er nævnt på side 19 i min manual under overskriften "Elektronisk batteriseparator".

Når jeg monterede en B2B til min PVC, tilføjede jeg et skifterelæ før B1-terminalen. Relæet blev betjent fra den simulerede D+ udgang. Køleskabet blev tilsluttet igen for at blive forsynet af dette relæ, når det blev betjent, men når det blev sluppet, genoprettede relæet den oprindelige forbindelse, for at tillade netopladning af B1. Da min B2B blev spændingsudløst, tilføjede jeg et andet stort relæ for at forhindre falsk udløsning, når lysnettet oplades. Dette krævede en elektronisk driver, da lysnettet på signalet har begrænset (50mA) output.
Do you know how to connect a shaudt booster for a new litium charger ? Do I have to connect a new cable from starter battery or ? To the ds510 control box

if I make it like this with a new b+ cable from start battery to dc dc charger (booster? And to liutium battery in the camper. How do I turn charging off from ebl (cbe box) to starter battery? Do I need a relay or ?

Attachments

• IMG_8357.png
    IMG_8357.png
    626.4 KB · Views: 37
Back