Goede dag mensen,
Mijn naam is Kevin & ik ben nieuw op het forum. Toegegeven, ik heb geen Fiat maar mijn goede dame heeft een Fiat 500L Trekking uit 2014 met de 1.6 dieselmotor. Geweldige auto & ik moet toegeven dat het een leuke afwisseling maakt om van mijn gebruikelijke dagelijkse auto te rijden. Hoewel het technisch gezien neven zijn aangezien de mijne een Fiat aandrijflijn heeft.
Hoe dan ook, vergeef me dat ik erin spring, maar dit is de meest technische draad geweest die ik heb gezien met betrekking tot de hoofdeenheden in deze Fiats en het is behoorlijk verfrissend om te lezen. Ik hoop dat iemand misschien kan helpen met een probleem dat we hebben.
Sinds januari speelt de hoofdeenheid zich af. Het schakelt in en speelt de muziek af van het laatste radiostation waarop het is afgestemd, maar geen van de knoppen op het scherm verschijnt. Alles wat je ziet is het Fiat logo. Na een paar minuten start het systeem zichzelf opnieuw op en dit gaat keer op keer door. Het start nooit volledig op. Ik heb geprobeerd de batterij een paar uur los te koppelen en heb zelfs mijn toevlucht genomen tot het een heel weekend verwijderen van de zekering voor het systeem, maar het mocht niet baten. Ik denk dat ik deze thread al eerder tegenkwam en het updatebestand eruit haalde. Dat heb ik ook geprobeerd, maar er gebeurt eigenlijk niets als de USB-stick is aangesloten. Ik zie het licht op de stok een paar minuten knipperen alsof het wordt gelezen, maar dan stopt het. Ik vermoed dat er normaal gesproken enkele aanwijzingen op het scherm nodig zijn die worden verplaatst door op een knop te drukken, maar nogmaals, er komt niets op het scherm. Het systeem wordt nu meestal uitgeschakeld, omdat het nu vrijwel nutteloos is. Hij zal zichzelf af en toe aanzetten. Omdat ik in IT werk, lijkt dit allemaal kenmerkend voor een hardwarefout, maar ik vraag me af of iemand anders dit probleem heeft gehad en of ik iets kan doen om te proberen het systeem nieuw leven in te blazen, of dat ik naar een vervanger kijk.
Als ik naar een vervanger kijk, is het dan gewoon een gevalletje plug & play of moet de vervanger in de auto gehuwd worden? Of is het mogelijk om het systeem opnieuw te reflashen met de standaardafbeelding? Als iemand kan helpen zou ik zeer dankbaar zijn. Ze rijdt sinds januari zonder geluidssysteem en zou de Bluetooth-connectiviteit ook gebruiken om met haar bejaarde ouders te chatten op weg naar huis van haar werk, wat ze niet kan langer uiteraard.
Bedankt dat je de tijd hebt genomen om dit te lezen, en hopelijk kan iemand helpen.