Tuning Larger throttle body for my 1.1 project

Currently reading:
Tuning Larger throttle body for my 1.1 project

Emiel Kramer

New member
Hello everyone,

I have just joined the forum! And I immediately want to start a thread. Don't worry, I'll officially introduce myself in the Newbie zone :)
Currently I'm busy with gathering parts for my little cinq project.
I have a ported 1.1 cilinder head, ported uno inlet manifold, 866 camshaft and a Novitec chip for the ecu.
The only thing missing is a bigger throttle body... I have a 32mm one lying around from a Punto 60, but I'd like a bigger one to release the full potential.
Is there anybody on the forum who makes them? Or does one know where I could get one (made)?
Also, I want to stay with SPI, because of the uno inlet manifold.
Thinking 38 or 40mm would be perfect, but other suggestions/tips/tricks are welcome of course.

Ciao.

Model
Sporting 1.1
Year
1997
Dag iedereen,

Ik ben net lid geworden van het forum! En ik wil meteen een thread starten. Maak je geen zorgen, ik zal mezelf officieel introduceren in de Newbie zone:)
Momenteel ben ik druk bezig met het verzamelen van onderdelen voor mijn kleine vijfproject.
Ik heb een gepoorte 1.1 cilinderkop, een gepoort UNO inlaatspruitstuk, een 866 nokkenas en een Novitec chip voor de ECU.
Het enige wat ontbreekt is een groter gasklephuis... Ik heb er nog een van 32 mm liggen van een Punto 60, maar ik zou graag een grotere willen om het volledige potentieel te benutten.
Is er iemand op het forum die ze maakt? Of weet iemand waar ik ze kan krijgen (laten maken)?
Ik wil ook bij SPI blijven vanwege het uno inlaatspruitstuk.
Ik denk dat 38 of 40 mm perfect zou zijn, maar andere suggesties/tips/trucs zijn natuurlijk ook welkom.

Doei.

Hoi emiel....
ik heb hier eventueel nog een 38mm gasklephuis liggen van een p75, en eventueel nog meer om je wat meer vermogen te kunnen geven..

Als je interesse hebt, weet dan dat.

Groetjes Roy (deil, Gelderland)

Hoi emiel....
ik heb hier eventueel nog een 38mm gasklephuis liggen van een p75, en eventueel nog meer om je wat meer vermogen te kunnen geven..

Als je interesse hebt, laat het dan maar weten.

Hoi emiel....

Als je interesse hebt, weet dan dat.

Dag iedereen,

Ik ben net lid geworden van het forum! En ik wil meteen een thread starten. Maak je geen zorgen, ik zal mezelf officieel introduceren in de Newbie zone:)
Momenteel ben ik druk bezig met het verzamelen van onderdelen voor mijn kleine vijfproject.
Ik heb een gepoorte 1.1 cilinderkop, een gepoort UNO inlaatspruitstuk, een 866 nokkenas en een Novitec chip voor de ECU.
Het enige wat ontbreekt is een groter gasklephuis... Ik heb er nog een van 32 mm liggen van een Punto 60, maar ik zou graag een grotere willen om het volledige potentieel te benutten.
Is er iemand op het forum die ze maakt? Of weet iemand waar ik ze kan krijgen (laten maken)?
Ik wil ook bij SPI blijven vanwege het uno inlaatspruitstuk.
Ik denk dat 38 of 40 mm perfect zou zijn, maar andere suggesties/tips/trucs zijn natuurlijk ook welkom.

Doei.
Heb eventueel ook nog een supersprint spruitstuk, sportkat, simons einddemper over (rvs). Dit heeft onder mijn sei gezeten met de 176b8000

Back